Sunday 1 June 2014

1. 6. 2014 - I thought it went away.

That year..


To nejhorší na románcích jakéhokoliv druhu je to, že jsme po nich tak neromantičtí.

Přečtu si Manon Lescaut, protože mi jedna jediná zmínka v Obrazu Doriana Greye dokázala znovu urvat srdce.
Život jde do kopce a z kopce. Někdy se usmívám vesele a někdy smutně.
Po třech měsících a šestnácti dnech znovu ten obličej.
Starý lásky nerezaví a vrací se ve snech. Jako naprosto propracovaná hra dvou těl.
Středeční večer získal novej rozměr. Rozbitej telefon, černo, nějaký smsky a poblitá zem poprvé po čtyřech letech. Tak alkohol už zase nějakou dobu ne.
Nevím, jestli jsem zapíjela statečnost nebo žal.

Další období, kdy topím myšlenky v učení, což se mi momentálně doopravdy hodí. Před koncem roku. Přesto si od srdce přeju ať je to už všechno za mnou.

S těžkou hlavou hledám radost když ležím v trávě a vdechuju vůni jahod.
Koukám na kluky, na frajera z hypru, na fešáka z Německa a je mi smutně z toho, že mám pro jednou zase pocit, že už ode mě nikdy nikdo nedostane lásku. Jen zamilovanost a radost. Pokleslou přizpůsobivost, otevřenou obětavost.
Frajer to cítí. Ptá se občas v telefonu, jestli bych ho chtěla mít zrovna u sebe a já se jenom nervózně pousmívám.
Chtěla, pokud bys mě přátelsky poplácal po rameni, povídal nesmysly a potom zase odešel, stejně jako jsi přišel.

A tak znovu vyhlížím bezmezný štěstí a tak nějak trpělivě očekávám to, že čas všechno vrátí do starých kolejí. Třeba jednou doopravdy budu chytřejší a dospělejší. Šťastnější a sdílnější. Oddanější a sebevědomější.

Bylo to překrásné žel všecko má svůj konec.
Mlč umíráčku mlč, ten smutek já už znám.
Polibek, kapesník, siréna, lodní zvonec,
Tři čtyři úsměvy a potom zůstat sám.
(V. Nezval)

3 comments:

  1. nutí mě to přemýšlet nad životem. Píšeš opravdu hezky.

    ReplyDelete
  2. Já už se dostala do bodu, kdy vyhlížím štěstí budoucí. Snad už mi to vydrží.
    Chce to jen trochu času a odhodlání...

    ReplyDelete
  3. Nervi si srdce, prosím. Pokud tedy nejsi citová masochistka. Potom jo. Potom vždycky.

    ReplyDelete